Nowości Olivari 2016 przedstawiło w Mediolanie na "Salone del Mobile 2016" 

Motywem przewodnim na rok 2016 klamki Olivari jest " Guilloché" - wg słownika języka polskiego "gilosz"  ornamenty złożony z kombinacji linii krzywych, lub ornament ciągły żłobiony ze wstęg przeplatających się ze sobą.

Guilloché wykonywane są techniką grawerowania dekoracyjnego za pomocą specjalnych maszyn, które ustawiane ręcznie potrafią wygenerować precyzyjne skomplikowane i powtarzalne wzory na materiale bazowym.

Katalog Guilloche Olivari

Niezwykła edycja
Impreza zakończyła się wczoraj i była naprawdę niezwykła dla Olivari.
W eleganckiej i metafizycznej atmosferze, na planie z łuków tworzących idealną scenerię do komunikowania filozofii firmy i wprowadzenia dwóch nowych produktów - rezultatu znakomitej współpracy:
pierwszy z Ronem Gilad, który czerpie z Virgola, romantyczny i silny charakter pełne z zapisów historycznych, a druga z Ma Yansong, MAD Architects, prezentując Marylin, język plastyczny przyszłości.
Ale nie tylko. Jak w wyrafinowanej biżuterii butiku Collection Guilloche znalazła przestrzeń i wywyższenie: uchwyty z powierzchnią ozdobione techniką grawerowania giloszowych.
Wynikiem szeroko zakrojonych badań w kwestii dekoracji na przestrzeni wieków, który jest zapisywany w książce ekscentryczny, syntezy dziedzictwa kulturowego, napisanej przez Francesca i Marco Strina Picchi.
Uchwyt staje się metaforą przejściu między czasem / przestrzenią, w ciągłości między przeszłością / teraźniejszością / przyszłością z koncepcją stand zaprojektowany przez Calvi & Brambilla Studio.


Po raz pierwszy,  chciałbym powiedzieć, z przyjemnością, skupiliśmy się wyłącznie na powierzchni, na jej uwydatnienie,
podczas gdy naszą normą jest skoncentrować naszą uwagę na wielkości, na jej odpowiednich proporcjach,
estetyki i wykonania wykończenia powierzchni, ale nie więcej, jak już wspomniano, ich charakterystyki.
Dekoracja, które uważaliśmy za najbardziej interesujące i najbardziej zgodne z naszym sposobem rozumienia projektowania
został GUILLOCHE grawerowania ze względu na jego zdolność do dostosowania powierzchni "do końca życia" ze względu na interakcje z geometryczny
objawy ze światłem: Rodzaj wibracji, który jest postrzegany, gdy z punktu widzenia zmiany, co zresztą ma miejsce, gdy
zbliża się i chwytając rączkę. Dalsze zwiedzanie technologiczne aspekty tej konkretnej dekoracji,
odkryliśmy świat równoległy do ​​naszego własnego królestwa typowo przemysłowym: że z najwyższego poziomu rzemieślnika,
gdzie praca jest nadal wykonywane ręcznie przy użyciu fascynujących maszyn z ubiegłego wieku, które wymagają
Operator będzie wysoce doświadczony i bardzo wrażliwy, atrybuty dopracowane przez lata praktyki.
Ten pierwszy kontakt był śledzony przez dłuższy okres badań, aby osiągnąć mistrzostwo
(Również techniczny) giloszowa grawerowanie, co wymagało czasu i poświęcenia, aby być na nowo
i przenosi w zintegrowanym cyklu produkcyjnym. Diana i
Seria Athena uchwytów, a także dekoracje Damier, jęczmień, Chevron,
Rank, Ligne i panier są owoce naszych badań. Począwszy od historii,
od tego, że do motywów dekoracyjnych technik produkcyjnych,
doprowadziło nas do tego wyniku, co lubimy
sądzę, jest otwarta na nowe wydarzenia.
Antonio Olivari

Guilloche jest techniką grawerowania dekoracyjne wykonane ze specjalnym
maszyny, które, kierując ręcznie wygenerować precyzyjne, skomplikowane i
powtarzalny wzór na materiale bazowym.
W przeciwieństwie do prostego grawerowanie, sporządzona ręcznie, co nadaje się do
wolnego i bardziej naturalistyczne motywy, ones wykonane z guillocher
Maszyny są typowo mechanicznych i powtarzalne. To pozwala,
Jednak dla nieskończonej liczby różnych wzorów przez zmianę
parametry przetwarzania, które działają w porozumieniu z
wrażliwość techniczne, ale również estetyczne, Operatora.
Dokładna pochodzenie pierwszej maszyny nie jest znany
pewność. Jego pochodzenie można ewentualnie sięgają do Szwajcarii
Być może do francuskiego inżyniera nazwie Guillot.
Najwcześniejsze przykłady przypadków zegarków noszących motywy wykonane
z tej techniki są grawerowane z rokiem 1624.
Jej rzeczywiste wprowadzenie w branży zegarków sięga 1786
gdy Abraham-Louis Breguet zaczęli używać go do dekorowania pokrętłami
oraz przypadki swoich zegarków. Technika doświadczył
niezwykła popularność w XIX wieku, dzięki
głównie z pracą Peter Carl Fabergé.